Προγράμματα και δράσεις Σχολικού Έτους 2013-2014 στο Γυμνάσιο Ασβεστοχωρίου

 

Γράφει η υπεύθυνη καθηγήτρια επικοινωνίας Ευγενία Ροΐδου

 2Φτάνοντας στο τέλος μιας ακόμη σχολικής χρονιάς θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε για τις δράσεις και τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Χορτιάτη (Ασβεστοχωρίου), με την καθοδήγηση των καθηγητών και καθηγητριών τους.

Προγράμματα για το περιβάλλον:

«Η ανακύκλωση τρόπος ζωής» με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κυρίες Καρακώστα Παναγιώτα, Σκιά Ελένη και Αφεντούλη Αικατερίνη. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 38 μαθητές/τριες και από τις 3 τάξεις. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από περιβαλλοντικά θέματα. Aνάμεσα στα θέματα αυτά τους απασχόλησε κυρίως η ρύπανση των υπόγειων υδάτων και η επαναχρησιμοποίηση των υλικών. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικά video, ταινίες και παρουσιάσεις. Επίσης έμαθαν να δημιουργούν κατασκευές από άχρηστα υλικά. Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα, στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου και στα Μετέωρα.

1 «Περιβάλλον και υγεία» με υπεύθυνους καθηγητές τον κ. Κιλιντάρη Ιωάννη και τις κυρίες Σκιά Ελένη και Καρακώστα Παναγιώτα. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 15 μαθητές από τις 3 τάξεις. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος έμαθαν για τα αρωματικά φυτά – βότανα και τις ευεργετικές επιδράσεις τους στην υγεία. Έμφαση δόθηκε στην εκμάθηση παραδοσιακών και έντεχνων τραγουδιών για τα βότανα. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές επικοινώνησαν με το Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη (Τμήμα Πρασίνου) και το Τμήμα Αναδασώσεων του Νομού Θεσσαλονίκης προκειμένου να εξασφαλίσουν φυτά και βοήθεια από ειδικούς για την δημιουργία σχολικού κήπου. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε και ελπίζουμε να ολοκληρωθεί τη νέα σχολική χρονιά.

«Εκφράζομαι δημιουργώ και παρεμβαίνω στο σχολικό μου περιβάλλον» με υπεύθυνες καθηγήτριες για το συντονισμό του προγράμματος τις κυρίες Γεροθανασίου Χρυσάνθη και Τσιμίδου Όλγα. Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 15 μαθητές από τις 3 τάξεις. Η ιδέα για το πρόγραμμα αυτό γεννήθηκε για να οικειοποιηθούμε και να ομορφύνουμε το καινούριο μας σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά της ομάδας, παρατήρησαν το χώρο γύρω τους, συνεργάστηκαν, παρενέβησαν, σχεδίασαν, ζωγράφισαν, χάρηκαν το αποτέλεσμα και απόλαυσαν ιδιαίτερα τη διαδικασία!

Προγράμματα για τον Πολιτισμό:

3«Μάσκες ΙΙ μια διαπολιτισμική και διαχρονική προσέγγιση της σημασίας και της χρήσης της μάσκας» με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κυρίες Λίτσιου Μαρία, Τσιμίδου Όλγα και Γεροθανασίου Χρυσάνθη. Το πρόγραμμα υλοποιείται για δεύτερη χρονιά. Οι 20 μαθητές της ομάδας από την Β και Γ τάξη συναντιόντουσαν κάθε εβδομάδα για δύο ώρες. Η ομάδα ασχολήθηκε με το θεωρητικό μέρος, με τη συλλογή πληροφοριών, με συζητήσεις για ομοιότητες και διαφορές λαογραφικών δρώμενων σε λαούς διαφορετικούς και σε χρονικές περιόδους αντίστοιχα διαφορετικές, με τη μύηση στο χώρο του θεατρικού δρώμενου με θεατρικές ασκήσεις λόγου και σωματικής έκφρασης.

4Η ομάδα επισκέφτηκε το Λαογραφικό Μουσείο Θεσσαλονίκης για ανάλογη ενημέρωση και συμμετοχή σε εργαστήρι κατασκευής καλπακίου του Σοχού. Στη τελική φάση κατασκεύασε ο καθένας μια διαφορετική μάσκα την οποία και φόρεσε στην παρουσίαση θεατρικού δρώμενου στο Πολιτιστικό Κέντρο Τούμπας καθώς και στους μαθητές του σχολείου.

5

 «Το τραπέζι των προσφύγων Μικρά Ασία – Πόντος» με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κυρίες Ροΐδου Ευγενία, Χατζηαστερίου Αναστασία και ομάδα 19 μαθητών/τριών της Β τάξης. Στη διάρκεια του προγράμματος μελετήθηκε η παραδοσιακή κουζίνα των Ελλήνων προσφύγων από την Ανατολή, τα υλικά, οι τεχνικές, οι σχέσεις με το περιβάλλον, τις παραδοσιακές καλλιέργειες, τις εκτροφές των ζώων αλλά και τις επιρροές από τους άλλους πολιτισμούς της περιοχής. Διοργανώθηκαν εκδηλώσεις, επισκέψεις και κοινές δράσεις με αντίστοιχες ομάδες άλλων σχολείων. Αποκορύφωμα των δράσεων ήταν η διοργάνωση μιας βραδιάς «γαστρονομίας» για να παρουσιάσουμε το πρόγραμμα και το πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας στους γονείς, τη σχολική κοινότητα και άλλους φίλους . Η βραδιά συνδυάστηκε με εδέσματα που ετοίμασαν τα παιδιά και οι γονείς τους αλλά και με παρατήρηση των ουρανίων σωμάτων μέσα από τα τηλεσκόπια του Ομίλου Φίλων Αστρονομίας. 

8

Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας:

«Eπαγγέλματα διατροφής» με υπεύθυνη την κ. Αφεντούλη Αικατερίνη. Οι μαθητές /τριες της παιδαγωγικής ομάδας κατέγραψαν τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τη διατροφή προκειμένου στη συνέχεια να δημιουργήσουν σχετικές μονογραφίες επαγγελμάτων. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης για τη διατροφή και κυρίως την υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με την επαφή με επαγγελματίες του χώρου, προσκλήθηκε στο σχολείο η κ. Β. Τριφιάτη (διαιτολόγος-διατροφολόγος).

9Ακόμη πραγματοποιήθηκαν 2 εκπαιδευτικές επισκέψεις σε επιχειρήσεις εστίασης στο Ασβεστοχώρι (αρτοποιείο-ζαχαροπλαστείο, κρεοπωλείο και οπωροπωλείο) και στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή (τμήματα υπαίθριων και θερμοκηπιακών καλλιεργειών, ζώων, γάλακτος και οινοποιίας. Κατά την παρουσίαση του προγράμματος στο σχολείο, που έγινε τη βραδιά «γαστρονομίας», πραγματοποιήθηκε συνεστίαση με μενού υγιεινής διατροφής που προετοιμάστηκε στο σπίτι, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές/τριες να πάρουν μία γεύση από τα επαγγέλματα του μάγειρα, του εστιάτορα αλλά και του σερβιτόρου! Τέλος, το Πρόγραμμα παρουσιάστηκε στην Ημερίδα παρουσίασης των προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας του ΚΕ.ΣΥ.Π. Θέρμης.

 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας:

11«Ταξιδεύω στον κόσμο γνωρίζω τα δικαιώματά μου» με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κυρίες Τσέλιου Σταυρούλα και Παπαλάμπρου Αναστασία και 26 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του σχολείου. Στη διάρκεια του προγράμματος τα παιδιά γνώρισαν τα δικαιώματά τους, ευαισθητοποιήθηκαν πάνω στις ανθρώπινες αξίες ανέπτυξαν πολιτιστικές, κοινωνικές, πολιτικές δεξιότητες με πνεύμα συνεργασίας και με βασικά εκπαιδευτικά εργαλεία το θέατρο και τη μουσική. Έγιναν πρόβες για δυο θεατρικά έργα με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών. Στο τέλος παρουσιάστηκε μουσικοθεατρικό δρώμενο στο σχολείο.

 «Το σχολείο του μέλλοντος»

13Στη διάρκεια της φετινής χρονιάς μαθητές και μαθήτριες από σχολεία του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη με την υποστήριξη των μελών της EduAct, ασχολήθηκαν με τα «περιβάλλοντα μάθησης» . Το θέμα έγινε αφορμή να δημιουργηθούν ομάδες κάθε μια από τις οποίες επέλεξε να δουλέψει σε διαφορετικό περιβάλλον π.χ. μουσική, αθλητισμό, ραδιόφωνο. Η δική μας ομάδα (τρεις μαθήτριες της Β και Γ τάξης και μία της Α του Λυκείου Πανοράματος με την επίβλεψη της κυρίας Ευγενίας Ροΐδου) διάλεξε το θέατρο ως εκπαιδευτική διαδικασία και το θεατρικό έργο του Αρκά «Βιολογικός μετανάστης». Διαπραγματεύεται την μεταμόσχευση και την αντίδραση ενός οργανισμού, θέματα που περιλαμβάνονται στην διδακτέα ύλη της Βιολογίας κι ακόμα μας δίνει μια καλή ευκαιρία να σκεφτούμε τις αναλογίες με τη μετανάστευση στις κοινωνίες μας. Η προσπάθειά μας έτυχε θερμής ανταπόκρισης στην ημερίδα που διοργανώθηκε στο Δημαρχείο. 

«Σχολικός Επαγγελματικός προσανατολισμός»

15Στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Σ.Ε.Π.) σε συνεργασία με το ΚΕ.ΣΥ.Π. Θέρμης, έγινε στις 3/12/2013, ενημέρωση της Γ΄ τάξης του σχολείου μας για το ΓΕ.Λ. και το ΕΠΑ.Λ και στις 13/5/2014, πραγματοποιήθηκε εσπερίδα ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων της Γ΄ Τάξης για το «Νέο Λύκειο» που οργανώθηκε σε συνεργασία με το συστεγαζόμενο 1ο ΓΕ.Λ. Χορτιάτη.

Κλείνοντας σας ευχόμαστε να έχετε ένα καλό καλοκαίρι με ευκαιρίες για ξεκούραση και ανασυγκρότηση δυνάμεων.

 

 

 

Αυτή η εγγραφή καταχωρήθηκε στην κατηγορία Γυμνάσιο: Δραστηριότητες, Εκπαίδευση, Επίκαιρα θέματα. Προσθέστε στα αγαπημένα το μόνιμο σύνδεσμο. Παρακολουθήστε κάθε σχόλιο εδω με το RSS feed της καταχώρησης. Τόσο τα σχόλια όσο και η ιχνηλασία σεν επιτρέπονται



Powered by WordPress.