Περιβαλλοντική εργασία μαθητών για το νερό και τη σημασία του

ΚΠΕ Καστοριάς


Εθνικό Δίκτυο Π.Ε. “Λίμνες:Πηγές Έμπνευσης για Προγράμματα Π.Ε.”

1ο Γενικό Λύκειο Χορτιάτη

Τίτλοι Προγραμμάτων:

“Νερό: Χθες, σήμερα, για πάντα 
” και
“Νερό κι Αλάτι ή Ας το Πάρει το Ποτάμι”

Διάρκεια Προγράμματος: 2011 – 2012

Από την αρχή του διδακτικού έτους 2011-12, και με βάση την επιθυμία των παιδιών, επιλέξαμε ως θέμα περιβαλλοντικής εργασίας το νερό και τη σημασία του, γενικά, και ειδικά στο Ασβεστοχώρι. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, υλοποιώντας δύο προγράμματα για το νερό με τους παραπάνω τίτλους.

Η οικειότητα των μαθητών με το αντικείμενο (νερό), η δυνατότητα διαθεματικής προσέγγισης του θέματος, και η συσχέτιση του παρόντος και του μέλλοντος με το παρελθόν του Ασβεστοχωρίου, αποτέλεσαν βασικά κριτήρια της επιλογής του θέματός μας.

Βασικός σκοπός της εργασίας μας, μέσα από την ενασχόληση των μαθητών με το νερό στον τόπο τους, ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες σημαντικά στοιχεία του τόπου τους, να συνδεθούν περισσότερο μαζί του και να θελήσουν, με την παρουσία τους σε αυτόν, και την ενεργό δραστηριότητα τους, ως πολίτες και μελλοντικοί επαγγελματίες, να συμβάλουν στη γενικότερη ανάπτυξή του.

Κύριο μέλημά μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος, ήταν η βιωματική μάθηση και η συνεργασία με την τοπική κοινωνία. Επίσης, η ευαισθητοποίηση των μαθητών στη διατήρηση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς, ως φυσικών αποδεκτών και μελλοντικών συνεχιστών της

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:

– Ασκήσεις στο πεδίο (παρατηρήσεις εργασιών στο πεδίο, φωτογραφήσεις, βιντεοσκόπηση από τους ίδιους τους μαθητές κ.ά.)
– Κοινωνική έρευνα (συνεντεύξεις κ.ά.)
– Βιβλιογραφική έρευνα (ιστορική μελέτη, διαδίκτυο)
– Αρθρογράφηση στο σχολικό έντυπο
-Διαλέξεις με την επίδειξη κατάλληλου εποπτικού υλικού στην τάξη

Πιο συγκεκριμένα:
– Ευαισθητοποίηση των μαθητών-Γνωριμία με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
– Διάχυση των στόχων του Σ.Ε.Π.
– Βιβλιογραφική έρευνα: ανοίξαμε τα βιβλία και τα συρτάρια των παππούδων και βρήκαμε θησαυρούς. Ανακαλύψαμε την παράδοση του τόπου μας. Ζητήσαμε βιβλία που έγραψαν συνάδερφοι για το Ασβεστοχώρι.
– Έρευνα στο Διαδίκτυο.
– Έρευνα στην τοπική κοινωνία.
– Συμμετοχή στη λειτουργία της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου την ημέρα των Θεοφανείων, αλλά και την προηγούμενη στην προετοιμασία των πορτοκαλιών.
– Παίξαμε με θέμα το νερό: role playing και brain storming.

Ακόμη:
– Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης.
– Επισκεφτήκαμε το Πάρκο Νερού στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης.
– Συμμετείχαμε στην Εκδήλωση για τη δημιουργία αφίσας με θέμα το νερό στο πλαίσιο της καμπάνιας «Ταράζουμε τα Νερά στα Σχολεία και το το Δήμο μας» του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη.
– Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο Ασβεστοχωρίου.
– Συναντήσαμε ηλικιωμένους Aσβεστοχωρίτες στο Κ.Α.Π.Η του Ασβεστοχωρίου, προκειμένου να μας περιγράψουν τα παγοποιεία (λέτνιτσκες) της περιοχής.
– Φωτογραφήσαμε και ζωγραφίσαμε. Γράψαμε ποιήματα.
– Καλέσαμε την τοπική κοινωνία να μας επισκεφτεί στο σχολείο, όπου και παρουσιάσαμε την εργασία.
– Επισκεφτήκαμε το Κ.Π.Ε. Κέρκυρας (μοναδική εμπειρία)!

Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα

Τα αναφερόμενα προγράμματα πραγματοποιήθηκαν από δύο ομάδες μαθητών της Α΄τάξης του λυκείου μας (συνολικά 58 μαθητών), και τις εκπαιδευτικούς…

Βάσιου Μαρία, Πετράκη Ελένη
Δεληνάσιου Κυριακή, Κοντονάσιου Σταματία
Αυτή η εγγραφή καταχωρήθηκε στην κατηγορία Εκπαίδευση, Λύκειο: Εργασίες Μαθητών. Προσθέστε στα αγαπημένα το μόνιμο σύνδεσμο. Παρακολουθήστε κάθε σχόλιο εδω με το RSS feed της καταχώρησης. Τόσο τα σχόλια όσο και η ιχνηλασία σεν επιτρέπονται



Powered by WordPress.