Εγκρίθηκε η συμμετοχή του 1ου Δημοτικού Σχολείου σε Σχολική Σύμπραξη Comenius με τίτλο «Landmarks and Monuments» (Oρόσημα και Μνημεία).
Στα πλαίσια της σύμπραξης, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνεργάζεται με τα σχολεία Tieplatzschule από τη Γερμανία, St. Michael’s School από την Ιρλανδία, Escola Les Acàcies από την Ισπανία, Scuola Media “U. Allegri από την Ιταλία, Escola Básica 1 dos Templários από την Πορτογαλία, Storkyrkoskolan και Björngårdsskolan από τη Σουηδία.
Στόχος του προγράμματος είναι η από κοινού εργασία, για να γνωρίσουν οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν τα μνημεία της χώρας τους αλλά και να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τον πλούτο του ευρωπαϊκού πολιτισμού.
Οι θεματικές ενότητες με τις οποίες ήδη ασχολούνται είναι: 1) Σπίτι και Σχολείο 2) Τοπικά ορόσημα και Μνημεία 3) Εθνικά/ Διεθνή ορόσημα και Μνημεία 4) Κρατικά μνημεία/Κοινοβούλιο.
Η εργασία στο πρόγραμμα χωρίζεται σε τομείς, μελετώντας διαφορετικά θέματα κάθε φορά. Οι μαθητές έχουν χωριστεί σε ομάδες και ανέλαβαν να συγκεντρώσουν στοιχεία και να παρουσιάσουν το θέμα τους.
Οι πληροφορίες θα τοποθετηθούν στo twin space του προγράμματος (http://new-twinspace.etwinning.net/web/p69916 ), στην ιστοσελίδα του προγράμματος (landmarksandmonuments.com), στο blog της τέχνης και μουσικής (http://artlandonline.com), ενώ εκδίδονται σε τακτικά διαστήματα ενημερωτικά δελτία. Οι πληροφορίες μπορεί να είναι φωτογραφίες, ζωγραφιές, αρχεία κειμένου, παρουσιάσεις πολυμέσων, βίντεο κλπ.
Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά για την επίτευξη των διδακτικών στόχων και μαθαίνουν να συνεργάζονται και να απολαμβάνουν τη χαρά της ομαδικής δουλειάς. Έτσι αναπτύσσουν τις ικανότητές τους για σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση της εργασίας τους.
Στο πλαίσιο της Σύμπραξης πραγματοποιούνται επισκέψεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία των εταίρων ώστε να γνωριστούν, να συζητήσουν για το σχέδιο και την πορεία των εργασιών, να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα και τις μεθόδους των άλλων χωρών.
Η πρώτη επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Galway της Ιρλανδίας, από 27 έως 30 Σεπτεμβρίου, όπου ο Πρόεδρος της χώρας, Michael D Higgins, επισκέφτηκε το σχολείο St. Michael’s και κήρυξε την επίσημη έναρξη του συγκεκριμένου Comenius έργου. Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί Νίκος Βουδρισλής και Ηρακλής Κωτσαλίδης.
Την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου οι δύο εκπαιδευτικοί μαζί με άλλους συναδέλφους τους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, επισκέφτηκαν τη Βουλή της Ιρλανδίας στο Δουβλίνο και ξεναγήθηκαν σ’ αυτή. Ακολούθησε γεύμα στο εστιατόριο της Βουλής και μετέβησαν οδικώς στο Galway, μια πόλη που βρίσκεται στα δυτικά της Ιρλανδίας.

Εκπαιδευτικοί από διάφορες χώρες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, μεταξύ των οποίων οι εκπρόσωποι του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ασβεστοχωρίου, Νίκος Βουδρισλής και Ηρακλής Κωτσαλίδης, σε αναμνηστική φωτογραφία
Την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου ο Πρόεδρος της Ιρλανδίας, Michael D Higgins επισκέφθηκε το σχολείο St. Michael’s και κήρυξε την επίσημη έναρξη του συγκεκριμένου Comenius έργου. Αυτό ήταν μια μεγάλη τιμή για το σχολείο και για το ίδιο το έργο.
Ο Πρόεδρος κηρύσσοντας την έναρξη του έργου δήλωσε: «Θα ήθελα να πω στους εκπαιδευτικούς που μας επισκέφτηκαν πως δεν θα μπορούσαν να επιλέξουν καλύτερο σχολείο από το St. Michael’s το οποίο έχει παράδοση στην κοινωνική ένταξη, και στη διαπολιτισμική και διαταξική κατανόηση. Η ένταξη των μαθητών αποτελεί μέρος της φιλοσοφίας του σχολείου. Έχει ενσωματώσει όλες τις μειονότητες. Για το λόγο αυτό είναι μεγάλο προνόμιο να είσαι σε αυτό το σχολείο».

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας με μαθητές του σχολείου
Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Έχετε επιλέξει ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα για το έργο σας. Να θυμάστε ότι οι άνθρωποι για να ολοκληρώσουν ένα μνημείο πρέπει να τοποθετήσουν σταδιακά τη μια πέτρα πάνω στην άλλη. Ορόσημα και μνημεία ανήκουν σε όλους μας. Δεν έχουν τη σφραγίδα της ιδιωτικής περιουσίας πάνω τους. Ανήκουν στις προηγούμενες και στις επόμενες γενιές». Συνέχισε δε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Όλοι οφείλουμε να ενδιαφερόμαστε για τα τοπικά μνημεία και να έχουμε επίγνωση της ευθύνης για τη διατήρηση της τοπικής πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Το έργο σας κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση. Κι εδώ έγκειται η μεγάλη του αξία».
Αποχαιρετώντας τους μαθητές ο Πρόεδρος της Ιρλανδίας τους είπε: «Να απολαύσετε και να διασκέδασετε κάθε στιγμή της εργασίας σας στο πρόγραμμα. Να είστε διαρκώς περίεργοι κι αυτό να διαρκέσει σε όλη τη ζωή σας».
Παρόντες στην εκδήλωση επίσης ήταν ο δήμαρχος του Galway, Terry O’Flaherty, και τα μέλη του Εθνικού Κοινοβουλίου, Derek Nolan και Brian Walsh, και οι δύο πρώην μαθητές του σχολείου.
Το μεσημέρι οι συμμετέχοντες μετέβησαν στο Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και συζήτησαν θέματα που αφορούσαν το πρόγραμμα και τις εργασίες που θα πρέπει να γίνουν.
Το Σαββάτο 29 Σεπτεμβρίου έγινε ξενάγηση στην πόλη και στα αξιοθέατά της και ακολούθησε γεύμα και συζήτηση για το πρόγραμμα.
Στοιχεία για τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα
Tieplatzschule, Bielefeld, Germany
Το Tieplatzschule είναι ένα σχολείο για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Έχει 140 μαθητές από 6 έως 17 ετών.
St. Michael’s School, Galway, Ireland
Το Galway είναι στα δυτικά της Ιρλανδίας στον Ατλαντικό Ωκεανό. Το St. Michael’s είναι σχολείο αγοριών στη Mervue. Έχει 180 μαθητές από 20 χώρες.
Scuola Media “U. Allegri”, Gambara, Italy
Το Scuola Media Statale “ΚΑ Allegri” Gambara, είναι ένα σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που βρίσκεται στην Βόρεια Ιταλία, στην
επαρχία της Brescia. Επίσης έχει δύο σχολεία παραρτήματα στα γειτονικά χωριά Gottolengo και Pralboino. Τα τρία σχολεία έχουν 950 μαθητές συνολικά. Ολόκληρη η περιοχή χαρακτηρίζεται από ένα υψηλό ποσοστό των αλλοδαπών μαθητών. Οι περισσότεροι από αυτούς προέρχονται από το Pakistan, India, Marocco, Tunisia, Senegal, Nigeria, Ghana, Burkina Faso, Albania, Poland, FYROM, Serbia Montenegro, Moldavia and Cina.
Escola Les Acàcies,Barcelona, Spain
Το Escola Les Acàcies βρίσκεται σε ένα εργατικό προάστιο της Βαρκελώνης. Έχει μαθητές από 3 έως 12 ετών.
1ο Δημοτικό Σχολείο Ασβεστοχωρίου, Greece
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ασβεστοχωρίου βρίσκεται 10 Κm από τη Θεσσαλονίκη. Είναι 12/Θ και έχει 250 περίπου μαθητές. Έχει 1 τμήμα ένταξης στο οποίο φοιτούν 12 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές ανάγκες.
Βjörngårdsskolan och Storkyrkoskolan, Stockholm, Sweden

Björngårdsskolan
Το Björngårdsskolan και το Storkyrkoskolan είναι δύο δημοτικά σχολεία στην πόλη της Στοκχόλμης. Το Storkyrkoskolan έχει 172 μαθητές και είναι κοντά στο Βασιλικό Κάστρο και στο Μουσείο Νόμπελ. Το Björngårdsskolan έχει 355 μαθητές και βρίσκεται νότια του κέντρου της πόλης.
Santa Iria Vertical Group of Schools, Tomar, Portugal
Το Tomar βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Naboa, στο κέντρο της Πορτογαλίας. Το Santa Iria Vertical Group περιλαμβάνει μια ομάδα σχολείων με 11 Δημοτικά, 2 Νηπιαγωγεία/Δημοτικά και ένα Γυμνάσιο. Στο πρόγραμμα συμμετέχει το Templários school που έχει 9 τάξεις δημοτικού και 2 νηπιαγωγείου (3-11 ετών) με 208 μαθητές συνολικά και η 5η και 6η τάξη του Γυμνασίου Santa Iria School που έχουν 280 μαθητές.
Ορισμένες λεπτομέρειες του Προγράμματος
- Η διάρκειά του είναι: Αύγουστος 2012- Ιούλιος 2014
- Συντονιστικό σχολείο: St. Michael’s School από το Galway της Ιρλανδίας
- Υπεύθυνος για τη δράση: Νίκος Βουδρισλής (διευθυντής του Α’ Δημοτικού σχολείου Ασβεστοχωρίου)
- Τάξεις που συμμετέχουν: Όλες
- Μαθήματα: Γεωγραφία, Γλώσσα και Λογοτεχνία, Διαθεματικό πρόγραμμα, Μουσική, Ιστορία, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Πληροφορική/ΤΠΕ,
- Γλώσσες: Αγγλικά
- Ηλικία μαθητών: 6 – 12 ετών
- Εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν: email, MP3, άλλο λογισμικό (Power Point, video, φωτογραφίες και σχέδια), δημοσίευση στο Διαδίκτυο, Φόρουμ, Blogs.