Εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιεί το Γυμνάσιο Ασβεστοχωρίου κατά το σχολικό έτος 2013-14

Μια ακόμη σχολική χρονιά έφτασε στη μέση. Πρέπει να σημειώσουμε εδώ πως η σχολική χρονιά 2013-2014 δεν άρχισε με τις καλύτερες προϋποθέσεις.  Ενώ μας παραδόθηκε το νέο διδακτήριο, ένα όνειρο πολλών χρόνων που υλοποιήθηκε τελικά, τα προβλήματα που ακολούθησαν (τραυματισμοί, κακοτεχνίες, παραλήψεις)  φόρτισαν αρνητικά την ήδη επιβαρυμένη ψυχολογία της εκπαιδευτικής μας κοινότητας. Από το καλοκαίρι είχε διαφανεί πόσο δύσκολη θα ήταν η χρονιά όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς. Λόγω της αύξησης του ωραρίου και της αλλαγής του προγράμματος σπουδών, κάποιοι συνάδελφοι  μετακινούνται σε άλλες σχολικές μονάδες για τουλάχιστον δύο μέρες την εβδομάδα. Αυτό οδήγησε αυτομάτως σε δυσανάλογο επιμερισμό του διοικητικού έργου των εκπαιδευτικών  (ευθύνη τμημάτων, εφημερίες, ενημερώσεις ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, πρωτόκολλο αλληλογραφίας, τήρηση πρακτικών συνεδριάσεων κ.α.). 

Παρόλα αυτά έχουν εγκριθεί οι αιτήσεις και έχει ξεκινήσει η υλοποίηση αρκετών καινοτόμων δράσεων. Αναλυτικότερα:

      1. «Επαγγέλματα διατροφής». Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με υπεύθυνη την κυρία Αικ. Αφεντούλη και συμμετοχή 37 μαθητών/τριών  της Α τάξης. Στόχος του προγράμματος είναι η καταγραφή των επαγγελμάτων που σχετίζονται με τη διατροφή και η δημιουργία μονογραφιών με αναφορά κυρίως στην περιγραφή του επαγγέλματος, τις σπουδές που απαιτεί και τις προοπτικές του στην αγορά εργασίας. Απώτερος σκοπός είναι η ενθάρρυνση των μαθητών/τριών για επιλογή ανάλογης εκπαιδευτικής και επαγγελματικής σταδιοδρομίας υπό το πρίσμα της σημερινής οικονομικής συγκυρίας.
      2. «Ταξιδεύω στον κόσμο γνωρίζω τα δικαιώματά μου». Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με υπεύθυνες τις κυρίες Στ. Τσέλιου και Αν. Παπαλάμπρου, οι  οποίες συμμετέχουν εθελοντικά, και 26 μαθητές /τριες από όλες τις τάξεις του σχολείου. Στόχος του προγράμματος είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματά τους, να συνειδητοποιήσουν τη διαφορετικότητα ανάμεσα στα άτομα, να ευαισθητοποιηθούν πάνω στις ανθρώπινες αξίες και να αναπτύξουν πολιτιστικές, κοινωνικές πολιτικές δεξιότητες μέσα από τη βιωματική προσέγγιση του προγράμματος.
      3. «Η ανακύκλωση τρόπος ζωής». Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με υπεύθυνη την κυρία Παν. Καρακώστα και συμμετέχουσες τις κυρίες Ελ. Σκιά και Αικ. Αφεντούλη. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 38 μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις του σχολείου. Στόχος είναι η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εύρεση λύσεων για το περιβάλλον,  την ανακύκλωση των υλικών και ειδικότερα για τη ρύπανση υπόγειων υδάτων, καθώς και κατασκευών από άχρηστα υλικά.
      4. «Περιβάλλον και Υγεία». Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με υπεύθυνο τον κύριο Ιωάννη Κιλιντάρη και συμμετέχουσες τις κυρίες Ελ. Σκιά και Παν. Καρακώστα. Συμμετέχουν 15 μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις του σχολείου. Στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα υγείας, θεραπείας με βότανα και καλλιέργειας αυτών.
      5. «Εκφράζομαι, δημιουργώ, παρεμβαίνω στο σχολικό μου περιβάλλον». Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με υπεύθυνες τις  κυρίες  Χρ. Γεροθανασίου και Ολ. Τσιμίδου. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις τάξεις και συμμετέχουν 24 μαθητές/τριες. Ο στόχος είναι οι μαθητές/τριες να αγαπήσουν το περιβάλλον του σχολείου και να αναπτύξουν ενδιαφέρον για να το διαμορφώσουν έτσι ώστε να είναι ευχάριστο και χαρούμενο. Επίσης να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σεβασμού και  προστασίας  του εσωτερικού κυρίως χώρου της σχολικής μονάδας. Με τον τρόπο αυτό μαθαίνουν ακόμα, να συμμετέχουν στα κοινά.
      6. «Μάσκες 2. Μια διαπολιτισμική προσέγγιση στο χρόνο». Πολιτιστικό Πρόγραμμα με στόχο οι μαθητές/τριες να γνωρίσουν πότε, πώς, για ποιους λόγους οι άνθρωποι φορούσαν μάσκες. Στο πλαίσιο ποιων εκδηλώσεων-δρώμενων συνεχίζεται μέχρι σήμερα η χρήση μάσκας στην Ελλάδα και αλλού. Επίσης η χρήση μάσκας στα ελληνικά λαογραφικά δρώμενα σήμερα και στην αρχαιότητα. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 26 μαθητές/τριες της Β και Γ τάξης και υλοποιείται με υπεύθυνη την κυρία Μαρ. Λίτσιου και τις κυρίες Ολ. Τσιμίδου και Χρ. Γεροθανασίου.
      7. «Το τραπέζι των προσφύγων. Μικρά Ασία-Πόντος». Πολιτιστικό πρόγραμμα μέσα από το οποίο οι 19 μαθητές/τριες της Β τάξης που συμμετέχουν, θα προσεγγίσουν την ιστορική εξέλιξη της διατροφής  των Ελλήνων προσφύγων από την Ανατολή με στόχο την διατήρηση της πολιτιστικής μνήμης και την ανάδειξη της ιστορικής ταυτότητας της διατροφής του προσφυγικού Ελληνισμού. Το πρόγραμμα συμμετέχει στο θεματικό δίκτυο του Γραφείου Πολιτιστικών της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης  «Ο πολιτισμός στο τραπέζι». Υπεύθυνες του προγράμματος είναι οι κυρίες Ευγ. Ροΐδου και Αν. Χατζηαστερίου. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος τα μέλη της ομάδας που το υλοποιούν σε συνεργασία με τις υπεύθυνες καθηγήτριές τους πραγματοποιήσαμε εκδήλωση σε μεζεδοπωλείο της περιοχής μας, στην οποία μίλησε ο καθηγητής Βιολογίας του ΑΠΘ Θωμάς Σαββίδης, μελετητής της διατροφής των προσφύγων από την Ανατολή. Κι επειδή πιστεύουμε στη βιωματική μάθηση, στην εκδήλωση παρατέθηκαν και παραδοσιακά εδέσματα, όπως φαίνονται και στην παραπάνω φωτογραφία, από τον Πόντο, την Καππαδοκία και τη Μικρά Ασία. Εν τω μεταξύ κάναμε μία ακόμη δράση στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματός μας. Επισκεφθήκαμε το Γυμνάσιο και Λύκειο Κωφών και Βαρηκόων, που υλοποιούν αντίστοιχο πρόγραμμα για τον πολιτισμό στο τραπέζι. Εκεί η κυρία Μπούλα Χρυσίδη μαγείρεψε ποντιακές συνταγές και μας  μίλησε για τις διατροφικές συνήθειες των Ποντίων.
      8. «Το σχολείο του μέλλοντος». Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά η επιτυχημένη συνεργασία της εκπαιδευτικής ομάδας  eduACT  με σχολεία του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη, μεταξύ των οποίων και το δικό μας, υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του Δήμου. Το θέμα που διαπραγματευόμαστε είναι τα διαφορετικά περιβάλλοντα μάθησης. Η ομάδα μας, που αποτελείται από τρεις μαθήτριες της Γ και Β τάξης και μία ακόμα από την Α τάξη του Λυκείου Πανοράματος, με την υποστήριξη της κυρίας Ε. Ροΐδου, επέλεξε το θέατρο ως περιβάλλον μάθησης.  Θα προσπαθήσει να δείξει πώς μέσα από ένα θεατρικό έργο, συγκεκριμένα το «Βιολογικός Μετανάστης» του Αρκά, μπορεί κάποιος να μάθει για τη μεταμόσχευση και την ανοσοβιολογία, θέματα που συνδέονται με το μάθημα της Βιολογίας.Οι ομάδες των προγραμμάτων συναντιούνται ένα δίωρο μια φορά την εβδομάδα μετά το τέλος του ωρολογίου προγράμματος . Στις συναντήσεις αυτές, που διαρκούν περίπου 5 μήνες, προετοιμάζουν σχετικές δράσεις, συζητούν ιδιαίτερα θέματα, αναλαμβάνουν εργασίες τις οποίες ολοκληρώνουν μέσα σ’ ένα χρονικό διάστημα. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν να συμμετέχουν σε ομάδες και να συγκεντρώνουν δεδομένα να τα αξιολογούν και στη συνέχεια να συνθέτουν μικρές εργασίες. Ένα άλλο στοιχείο,  στο οποίο δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στα προγράμματα αυτά, είναι η βιωματική προσέγγιση της μάθησης. Τα παιδιά ασχολούνται με την κατασκευή αντικειμένων, τη παρασκευή φαγητών ή τη δραματοποίηση καταστάσεων μέσα απ’ το θεατρικό παιχνίδι . Με τις εκπαιδευτικές επισκέψεις  και τις εκδηλώσεις που οργανώνονται  οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται πως συνεχίζουμε να μαθαίνουμε παντού. Με τον ενεργητικό αυτόν  τρόπο αποκτούν νέες γνώσεις  και εμπειρίες.  Από την άλλη μεριά αναδεικνύεται η ξεχωριστή προσωπικότητα του καθενός και τα ταλέντα του. Γενικά προάγεται η κοινωνικότητά τους και ωριμάζει η συναισθηματική τους νοημοσύνη.

        Για τον Σύλλογο των καθηγητών του 1ου Γυμνασίου Χορτιάτη (Ασβεστοχωρίου)

        Ευγενία Ροΐδου, Βιολόγος

        Υπεύθυνη επικοινωνίας

Αυτή η εγγραφή καταχωρήθηκε στην κατηγορία Γυμνάσιο: Δραστηριότητες, Γυμνάσιο: Εργασίες Μαθητών, Εκπαίδευση, Επίκαιρα θέματα. Προσθέστε στα αγαπημένα το μόνιμο σύνδεσμο. Παρακολουθήστε κάθε σχόλιο εδω με το RSS feed της καταχώρησης. Τόσο τα σχόλια όσο και η ιχνηλασία σεν επιτρέπονται



Powered by WordPress.