Ένα διαφορετικό περίπατο στα μνημεία της πόλης πραγματοποίησαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ασβεστοχωρίου, με αφορμή την Ημέρα Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Ο περίπατος “διέτρεχε” το ιστορικό κέντρο της πόλης, με στάσεις σε επιλεγμένα σημεία όπου οι μαθητές με θεατρικά δρώμενα “έδωσαν ζωή” στα μνημεία αναπαριστώντας εικόνες και ακούσματα του παρελθόντος. Με τον τρόπο αυτό διάλεξαν να ξεναγήσουν στα μνημεία της πόλης τους 21 εκπαιδευτικούς από 6 χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία, Σουηδία), που συμμετείχαν στην επιμορφωτική συνάντηση Comenius στο οποίο συμμετέχει το Σχολείο με θέμα “Ορόσημα και μνημεία”.
Οι μαθητές ξεκίνησαν από τη Ροτόντα όπου αναπαράστησαν ένα Βυζαντινό εργαστήριο αγιογραφίας και έψαλλαν Βυζαντινούς ύμνους. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν την Αχειροποίητο στο προαύλιο της οποίας αναπαράστησαν το δράμα των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής. Στο θέατρο της Ρωμαϊκής αγοράς τραγούδησαν Θεοδωράκη και απήγγειλαν Ελύτη, και τέλος αναπαράστησαν την αρπαγή των «Μαγεμένων» από τον Miller και ζήτησαν την επιστροφή τους στην πόλη που ανήκουν.
“Ταξίδεψαν” έτσι στη Ρωμαϊκή Θεσσαλονίκη του Γαλερίου, στη Συμβασιλεύουσα της Βυζαντινής περιόδου, στην πολυπολιτισμική πόλη της Οθωμανικής περιόδου, στην απελευθέρωση και στην εγκατάσταση των προσφύγων μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Με τον τρόπο αυτό, οι μαθητές προσέγγισαν βιωματικά τα μνημεία της Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν ενεργά και δημιουργικά στην παρουσίαση και την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Οι φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα εντυπωσιασμένοι από την άρτια παρουσίαση και συγκινημένοι από την εκπληκτική ατμόσφαιρα που δημιουργήθηκε, δε σταματούσαν να συγχαίρουν τους μικρούς μας μαθητές που κατάφεραν να… δώσουν φωνή στα μνημεία ώστε να διηγηθούν την ιστορία τους. Δήλωναν δε ενθουσιασμένοι από τον τρόπο που παρουσίαζαν τα παιδιά την ιστορία των μνημείων. Ένιωσαν τον παλμό και το συναίσθημα που ήταν το ζητούμενο της εκδήλωσης και συγκινήθηκαν πραγματικά (π.χ. στην Αχειροποίητο όπου τα παιδιά αναπαριστούσαν τους πρόσφυγες).
Στιγμιότυπα από την εκδήλωση πρόβαλλε στα δελτία ειδήσεών της η ΕΤ3.
Στη συνέχεια οι φιλοξενούμενοι επισκέφτηκαν το Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης όπου συναντήθηκαν με τον διευθυντή του Πολιτικού Γραφείου του υπουργού Μακεδονίας Θράκης, ενώ ένας μαθητής πρόσφερε πόστερ που ετοίμασαν οι μαθητές για την επιστροφή των “Μαγεμένων” στη Θεσσαλονίκη.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στους δασκάλους που οργάνωσαν τα δρώμενα που έκαναν ομολογουμένως καταπληκτική δουλειά. Ιδίως δε στον υπεύθυνο για τα τραγούδια-ύμνους Παντελή Τερεζάκη, τη Ράνια Σαλονικίδου, για τα κείμενα και τη σκηνοθεσία, την Τασούλα Ροδίου και την Κατερίνα Μαρκίδου για τις μεταφράσεις στα Αγγλικά και την προετοιμασία των μαθητών, και φυσικά στον διευθυντή του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ασβεστοχωρίου Νίκο Βουδρισλή για το συντονισμό του εγχειρήματος.